Friday 20 April 2012

Got my visa, I can fly away

Ve středu odpoledne, hned po práci, jsem se hnala ke Grantu abych stihla svůj žlutý spoj do Prahy. Naštěstí jsem stihla, ikdyž jako obvykle jsem dorazila za minutu dvanáct, v tomto případě tedy spíš za minutu 17.30 a hurý směr pramáti našich luhů a hájů.
Přespala jsem u tety a ráno 19.4. 2012 jsem nervózně naklusala na na Malou Stranu, kde se nachází ambasáda USA. Po vytažení všech sluchátek, elektroniky a USBček jsem prošla rámem kupodivu bez zapípání - to musím zapsat bílou křídou do komína, protože tohle je asi poprvé!!!!
Bohužel jsem si nemohla prohlédnou onoho krásného mariňáka, o kterém všechny slečny básní, poněvadž se musel věnovat nějakým diplomatům, ale třeba někdy jindy ;). 
Poté už jsem se registrovala u okénka č.2, kde jsem odevzdala všechny propriety, které jsem sebou měla mít:

1) cestovní pas  
2) jednu fotografii, kterou nakonec nechtěli, protože jim stačila ta, kterou jsem nahrála do DS-160
3) ústřižek poštovní složenky o zaplacení poplatku za kurýrní službu Express Parcel System (EPS).
4) předtištěný formulář DS-2019 (Certificate of eligibility for exchange visitor (J-1) status) 
5) formulář s označením I-797C 
6)  DS-160 a čárový kód (barcode)
7) appointment confirmation page -  tu po mě nakonec taky vůbec nikdo nechtěl       
8) bílou obálku velikosti  A5 s nadepsanou Vaší adresou pro kurýrní službu 
Vyplázla jsem $160 a hurá do další čekárničky, kde jsem očekávala svůj pohovor. Nakonec jsem byla asi po 20 minutách zavolána k okénku číslo 3, kdy byla velmi sympatická mladá paní/slečna. Vzala mi otisky prstů a zeptala se mě jestli jsou už v USA byla (ano na 10 dní), jestli už jsem mluvila s mojí hostitelskou rodinou telefonem, nebo po skypu, jestli jsem se už někdy starala o děti (jj my dear England), co mám v plánu dělat, jakmile se z USA vrátím a kde budu bydlet v USA. Ze slečen, a mladých pánů, kteří byly přede mnou jsem byla hotová nejrychleji, slečna se na mne usmála, řekla, že nevidí jakýkoli problém, proč bych vízum dostat neměla, příjde mi do 4 až 5 pracovních dnů a popřálami ať si užiju San Francisco, že je prý nádherné. A potom mi ještě přidala brožuru abych si dala na pozor na kupčení s bílým masem, kde je i číslo, kam se můžeme ve dne v noci v USA obrátit, kdyby nás naše rodinka například chtěla prodávat :D
Vyšla jsem z tama naprosto zářící a na mou sms mamce, že vízum je v kapse přišla odpověď: "doprčič, já jsem doufala, že zůstaneš doma" :D:D:D
Poté jsme to vzala do Neoluxoru, kde jsem Rose koupila The Czech Fairytales od Němcové a Erbena.


Rose totiž miluje pohádky a pověsti. Chtěla jsem jí původně pořídit Staré pověsti české od Jiráska, ale anglická verze je sehnatelná pouze na amazon.com za cca $150, což ani omylem. Tohle mi přišlo jako dostatečná náhrada, Jsou tam pohádky jako Čert a Káča nebo Princezna se zlatou hvězdou na čele.
Pro Grace ještě nic nemám, ale ráda píše, tak jsem uvažovala, že ybch jí pořídila nějaký tlustý sešit v tvrdých deskách, vyrobila kožený obal a odekorovala, vyryla její jméno a vytvořila tak její unikátní deník, kam si může psát své příběhy. Momentálně jsem svůj nápad napsala Anne, co si o tom myslí. 
No a vzhledem k tomu, že celá moje rodinka miluje čtení, tak jsem pořídila knížku i pro Anne s Davem. Váhala jsem mezi Saturninem, Bylo nás pět a Dobrým vojákem Švejkem. Nakonec jsem se rozhodla pro Good soldier Švejk, protože Saturnina jsem nikdy nějak extra nemusela a We were handfull (Bylo nás pět) má své kouzlo v prvorepublikové řeči, takže si myslím, že by to v angličtině ztratilo své kouzlo a "Na Bělehrad!!!" zní dobře jak v češtině tak v angličtině :D
Chvíli jsem uvažovala, že jim pořídím The Czechs in a nutshell, ale jak jsem to pročítala nelíbily se mi některé názory a věci, které byly zmíněny, takže jsem šáhla radši po klasice ;)


Až jsem se konečně dostala večer domů k netu, čekal na mě mail od Anne, jak jsem dopadla, že na mě myslela a že se nemůže dočkat až tam budu ;)

No comments:

Post a Comment